Yeni nesil Borsacılık faaliyetleri ile üyelerinin rekabet ve ticari gücünü artırmak.
2030 yılına kadar Ticaret Borsaları İşlem Hacmi sıralamasında ilk 3’te yer almak.
Antepfıstığı, URGE Projesi Odak Toplantısı…
Tarih: 03.03.2016 - Perşembe

Gaziantep Ticaret Borsası (GTB), Ekonomi Bakanlığı tarafından desteklenen UR-GE projesi kapsamında, Antepfıstığı işletmecilerine yönelik ‘İhtiyaç Analizi Odak’ toplantısı düzenledi.

GTB’nin çatı kuruluş olarak organizasyonunu üstlendiği ‘Gaziantep’in Antepfıstığı İhracatı Büyüyor’ UR-GE projesinde, kümelenme aşamasını tamamlayan antepfıstığı işletmecileri dünya pazarlarında izlenecek yol haritasını belirlemek üzere bir araya geldi.

4K Yönetim Destek Merkezi Koordinatörü Funda Suran'ın konuşmacı olarak katıldığı toplantıda, katılımcılara sektörün değer halkasını olumsuz etkileyebilecek faktörler hakkında bilgiler verildi.

Antepfıstığı değer zincirinde yetiştiricilerden son tüketiciye kadar birçok oyuncunun devrede olduğunu kaydeden Suran, yapılan sektör analizi çalışmalarının sonucunda zayıf halkaların, hammadde tedarik,  depolama/paketleme ve pazarlama gibi ana başlıklar altında tespit edildiğini ifade etti.

İhtiyaç analizi sürecince firmaların uluslararası rekabetlerini artıracak tüm alanların mercek altına alındığını kaydeden Suran, projede yer alan firmaların küresel pazarlarda işbirliğini geliştirecek çalışmalar üzerinde ise  ayrıca durulduğunu söyledi.

Antepfıstığı işletmecilerine yönelik oluşturulan kümenin vizyonunu, “Sürdürülebilir Rekabetçilik ile Antep Fıstığının Hedef Pazarlarda Liderler Arasına Girmesi” olarak belirlediklerini aktaran Suran, projenin vizyon planı ve stratejik hedefleri hakkında ise şu açıklamalarda bulundu.

“Dünya pazarlarında daha etkin rol alabilmek için sektör temsilcilerimize yönelik üç farklı ana strateji belirledik. Buna göre, öncelikle antepfıstığı ve Gaziantep bölgesini ön plana çıkararak yurt dışı pazarlarda ürünün lezzet farklılığı imajını işleyerek, küme firmalarının ihracatta tanıtım gücünü kuvvetlendirmek istiyoruz. Bunun yanı sıra projeye katılan firmaların özellikle markalı ihracata yönelmelerini sağlamak ve AB ülkelerinde endüstriyel üretim girdisini tanıtarak ihracatı geliştirmekte diğer hedeflerimiz arasında yer alıyor.”

Antepfıstığı sektörünün dünya piyasalarındaki konumuyla ilgili değerlendirmelerde de bulunan Suran, 2014 yılı itibariyle antepfıstığı ürün grubuna ait tüm ürünler için dünya ithalatının 3,2 milyar dolar, dünya ihracatının 3,4 milyar dolar olduğunu söyledi.

Suran, antepfıstığına yönelik dünyadaki talebin her geçen yıl katlanarak artmasının sektör adına memnuniyet verici bir durum olduğunu sözlerine ekledi.