Etkin ve yenilikçi yöntemlerle üyelerinin rekabet gücünü artırır.
2030 yılına kadar Gaziantep’in tarım ve hayvancılık sektöründe Türkiye’nin cazibe merkezi olmasına öncülük etmek ve kurumsallıkta mükemmelliği yakalamak.
GTB’DEN, GIDA ÜRETİCİLERİNE DİJİTAL TİCARİ İSTİHBARAT EĞİTİMİ
Tarih: 22.09.2017 - Cuma
Gaziantep Ticaret Borsası (GTB), gıda sektöründe faaliyet gösteren üyelerine yönelik, Ekonomi Bakanlığı, Uluslararası Rekabeti Geliştirme (UR-GE) projesi kapsamında, “Dijital Ticari İstihbarat Eğitimi” düzenledi.

Ekonomi Bakanlığı tarafından desteklenen Gıda UR-GE projesinde, GTB koordinesinde kümelenmeyi sağlayarak açılış ve ihtiyaç analizi kapanış toplantılarını tamamlayan Gaziantepli gıda üreticileri, “ Dijital Ticari İstihbarat ‘ eğitimi aldı.

Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Eğitmeni Murat Odacı tarafından verilen, “Dijital Ticari İstihbarat Eğitimine’, GTB Meclis Üyeleri Fatih Çakır, Orhan Çetin, GTB Genel Sekreteri Özgür Bayram ve UR-GE projesinde yer alan gıda üreticisi firmaların temsilcileri katıldı.

Dijital ticari istihbaratın hedef pazarların belirlenmesinde büyük rol oynadığına dikkat çeken Eğitmen Murat Odacı, katılımcılara pazar araştırmalarını bulundukları yerden internet kaynaklarını kullanarak nasıl yapabilecekleri hakkında bilgiler verdi.

Hedef pazar belirleme ve belirlenen hedef pazarlarda müşterilere ulaşmada izlenecek yol haritasıyla ilgili açıklamalarda da bulunan Murat Odacı,” Aslında mevzu tamamen ticaret. Farklı pazarlarda müşterilerin nasıl bulunacağını bilmek işimizi her zaman çok daha kolaylaştıracaktır. Eğer ki kendiniz çalıştınız ve bazı müşterilere ulaştıysanız ve daha sonra da onlarla ilişki geliştirmeyi başardıysanız bu ticaretin uzun vadeli olma ihtimali çok daha yüksek”dedi.

Hedef pazarların belirlenmesi ve ticari süreçte dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında da bilgiler veren Odacı, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

“Bugün ilk yapacağımız şey ürünlerimiz için hedef pazar nasıl belirlenir konusu olacak. Ülkemiz sınırları dışındaki ülkelere mal satmaya ihracat diyoruz fakat sınırlarımız dışında 200’e yakın ülke var. Peki biz bunların hepsine mi ürün satmaya çalışalım ? Yoksa bazılarını kendimize hedef belirleyip odaklanıp öyle mi yola devam edelim? Bunun yanı sıra bazı kısıtlarımız da var ürünlerimizin hepsini satmakla alakalı. Her şeyden önce bizim belirli bir mesaimiz, belirli adette çalışanımız ve belirli miktarda paramız var. Bunların hepsi birer kısıt. Bu nedenle bizim yapmamız gereken en önemli şey bu kısıtlı imkanları mümkün olduğunca verimli pazarlarda kullanarak sonuca en hızlı şekilde ulaşmak. Bu bağlamda hedef pazarların önceden belirlenmesi belirleyici rol üstlenmekte.”

 Odacı, eğitimde ayrıca Türkiye’nin en fazla gıda ihracatı yaptığı ülkeler ve dünyada en fazla gıda ürünü ithal eden ülkelerle ilgili katılımcılara açıklamalarda bulundu.

Bir gün süreyle devam eden dijital ticari istihbarat eğitimi soru-cevap bölümüyle sona erdi.